5 najlepszych sposobów na bezsenność

Spokojny sen: jak spać spokojnie i dobrze?

Sposobów na spokojny sen jest mnóstwo, ale najważniejsze to: nie przejmować się bezsennością. Kiedy często i długo myślimy o tym, że nie będziemy mogli zasnąć, to pewne, że właśnie tak się stanie. Nasz mózg i układ nerwowy są tutaj naszymi najgorszymi wrogami. Jak uzyskać spokojny sen, co zrobić, aby sypiać lepiej?


Najważniejszy jest spokój. Spokój = spokojny sen

insomniasleepbed042312_LargeWideNajlepiej śpimy wtedy, kiedy brak jest wokół nerwów i stresu. Ważne jest, aby dbać o swoje ciało i o siebie również w sposób psychiczny. Psychika wpływa na ciało znacznie silniej, niż mogłoby nam się wydawać. Ze „złego” samopoczucia i stresu mogą się brać nerwobóle, zaburzenia w koordynacji, problemy z trawieniem, czy również bezsenność. Spokojny sen to przede wszystkim zdrowy sen. Kiedy się wysypiamy, łatwiej stajemy twarzą w twarz problemami nowego dnia.

Spokojny sen a bezsenność

W przypadku bezsenności pomocne mogą się okazać wszelkiego rodzaju leki, również ziołowe, dostępne na przykład w aptekach. Ważne jest również, aby bezpośrednio przed snem nie spożywać tłustych pokarmów, oraz nie pić napojów z dodatkiem kofeiny.

Ciekawostka: Nie możesz zasnąć? Męczy Cię bezsenność? Spróbuj… założyć grube skarpety! Spokojny sen przychodzi wtedy, kiedy przebywamy w swoim komforcie termicznym – nogi za to ogrzewają się najwolniej, więc ciało nie może zasnąć, kiedy chociaż jedna jego część odczuwa zbyt dotkliwe zimno.

Sposoby na bezsenność: 5 najlepszych sposobów

things-to-try-when-you-cant-sleep-2-23915-1460061306-3_dblbigBezsenność może dopaść każdego. Jest to ten rodzaj choroby, który nie wybiera. Nie trzeba mieć do bezsenności również specjalnych predyspozycji. Wystarczą lekkie zawirowania wokół funkcji organizmu, nadmierny stres, złe warunki sypiania: bezsenność pojawia się wtedy natychmiastowo. Sposoby na bezsenność są różne, my przedstawiamy te, które sprawdzają się najlepiej!

Najlepsze sposoby na bezsenność: 5 pomysłów

  1. Po pierwsze ważne jest, aby spać w odpowiednich warunkach. Spróbuj wyprać pościel, wywieś ją na dworze – niech nabierze pięknego zapachu. Łóżko musi zachęcać do położenia się w nim, musi dawać odpowiedni komfort.
  2. Po drugie nigdy przed snem nie przyrządzaj sobie sporych kolacji, czy nie jedz o późnych godzinach. Staraj się ostatni posiłek zjeść na 4-5 godzin przed snem.
  3. Przed snem nie pij dużych ilości płynów. Dzięki temu nie będziesz w nocy się przebudzać i potrzebować tego, by odwiedzić toaletę.
  4. Na dobry sen możesz napić się rozgrzewającej nalewki, np. orzechowej, która przyniesie sen spokojny, bez przebudzania się w nocy.
  5. Sposoby na bezsenność zawierają w sobie również pomoc z apteki: czasami warto sięgnąć po zioła na bezsenność, czy też po inne leki dostępne bez recepty.

 

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *