Czym może skutkować niedobór magnezu ?!

Magnez jest kluczowym pierwiastkiem dla funkcjonowania całego organizmu. Stabilizuje on pracę układu nerwowego oraz nadzoruje funkcjonowanie szarych komórek. Co więcej, towarzyszy przemianie węglowodanów, białek oraz tłuszczów i kontroluje transport energii do tkanek, oraz komórek całego organizmu. Ma działanie kojące, a także usprawnia pamięć oraz myślenie.

Niedobór magnezu: przyczyny

Przyczyn niedoborów magnezu jest wiele. Większe ryzyko występuje w przypadku osób stosujących leki uspokajające oraz antykoncepcyjne. Niekorzystne działanie mają także środki przeczyszczające oraz moczopędne, ponieważ powodują nadmierne wydalanie tego pierwiastka z organizmu. Warto pamiętać, by każde takie kuracje wspierać poprzez uzupełnianie magnezu za pomocą powszechnie dostępnych suplementów. Dzięki temu unikniemy przykrych konsekwencji. Przykładem takiego środka jest Aspargin. W skład tego preparatu wchodzi przyswajalna mieszanina soli magnezowej oraz potasowej kwasu asparaginowego co umożliwia uzupełnianie ich niedoborów.

Niedobór magnezu: objawy

Niedobory magnezu potrafią dawać niecharakterystyczne objawy i bardzo często stan taki jest błędnie diagnozowany. Pierwiastek ten dobroczynnie wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego. Magnez chroni organizm przed działaniem szkodliwych pierwiastków takich jak rtęć czy ołów obecnych w skażonej żywności. Wchodzi on także w skład kości, budując je razem z wapniem oraz witaminą D. Zapobiega depresji, działa uspokajająco i usprawnia pamięć. Jego niedobory grożą zapaleniem mięśnia sercowego oraz zaburzeniami rytmu serca.

Pozostałe objawy niedoboru to:

  • bóle głowy
  • skurcze mięśni
  • nudności
  • stany lękowe
  • napady szybkiego bicia serca
  • problemy z koncentracją
  • różne infekcje

aspargin

Magnez powinien być regularnie uzupełniany. Oczywiście najlepsze jego źródło znajduje się w naturalnych produktach, ale obecnie coraz powszechniejszą praktyką jest stosowanie suplementów diety takich jak Aspargin. Stosuje się je w przypadkach większego zapotrzebowania na magnez takich jak:

  • ciąża
  • długotrwały stres
  • diety
  • intensywny wysiłek fizyczny
  • stosowanie leków
  • stosowanie używek takich jak alkohol czy kawa

Największe naturalne źródła tego pierwiastka znaleźć można w kakao, kaszach, roślinach strączkowych, orzechach oraz suszonych owocach.

Trzeba jednak wiedzieć, że magnez przyswajany jest jedynie w 30 – 40 procentach. Dlatego też warto wzmacniać jego przyswajalność, wzbogacając dietę w produkty bogate w białko oraz laktozę.

Warto podkreślić, że zmęczenie nie zawsze oznacza niedoboru magnezu. W związku z tym, zanim sięgniemy po preparaty pokroju Aspargin, należy upewnić się, czy faktycznie są one nam potrzebne. Bardzo często nadmiar tego pierwiastka może powodować upośledzenie przewodnictwa nerwowo – mięśniowego czego objawem jest porażenie mięśni szkieletowych oraz mięśnia sercowego. Jest to szczególnie niebezpieczne dla kobiet w ciąży oraz karmiących, które przed zastosowaniem suplementacji powinny się skonsultować z lekarzem.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *